O Jednom Výlete Keď Išla Karta

.. alebo z Tisovca cez Prahu do Lučenca
"Manik na záver vytiahol posledé eso z rukáva .. " (Ivo v Brezne)

Ako nám išla karta

(Zhrnutie všetkých pozitívnych udalostí .. alebo ako nám išla karta počas celého výletu)

1. deň - predavač umývajúci podlahu v zatvorených potravinách v Tisovci nám predal pivá pred desiatou večer,
1. deň - milá pani nám zastavila s autom v Krokave a hodila nás do Vyšnej Burdy bez toho, že by sme stopovali,
1. deň - chlapík z penziónu v Ratkovskej Zdychave nám doviezol autom 2 pivá z niekoľko km vzdialeného Rovného,
1. deň - ďalšia milá pani z Polomu nám doniesla na večeru čerstvé uhorky, paradajky, papriky a baranie rohy,
2. deň - chytenie jediného busu z Hačavy do Hnúšte počas víkendu po 15 minutách čakania na zastávke,
2. deň - šofér autobusu nás prišiel vyzdvihnúť z krčmy s tým, že odchádza zo stanice aby sme si pohli,
2. deň - po vystúpení z autobusu v sedle Chorepa práve išiel okolo traktor, ktorý nás vyviezol až na hrebeň,
2. deň - náhodné objavenie holanďanov na Cisárskych lazoch, ktorí nás nechali prenocovať u nich v senníku,
2. deň - pohostenie u holanďanov vo forme afrických vín, chladených pív, hruškovice a obloženého taniera,
3. deň - ihneď stop z Drahovej do Utekáča na nákup a rovnakým stopom naspäť do Drahovej až k červenej značke,
4. deň - stop po 5 minutách z Mláky/Látky do Detvianskej huty vzápätí ďalší stop až do Vrchdobroča na lazy,
4. deň - po dopití piva v šenku v Dobroči nám išiel autobus do Divína, vďaka ktorému sme nestihli zmoknúť,
4. deň - v Divíne sme dostali tip na Hostinec Šlapka, kde si k nám prisadol miestny a vybavil ubytko v Prahe,
4. deň - počas upršaného dňa na vodnej nádrži Ružiná sa po vypití frankovky modrej úplne vyčasilo a vyšlo slnko,
5. deň - miestny chlapík z Divína nekecal a v Prahe nás starosta v pohode ubytoval priamo na obecnom úrade,
5. deň - náhodné stretnutie pastiera kôz v Prahe, ktorého sestra - kostolníčka nám otvorila kostol aj so zvonicou,
6. deň - ihneď spoje z Prahy do Lučenca, odtiaľ do Rimavskej Soboty, odtiaľ naspäť do Tisovca a vlakom do Brezna,
6. deň - a na záver priamy stop z Brezna cez Banskú Bystricu a Donovaly až do Liptovského Mikuláša .. išla karta!